حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را بشناسید

  • کد خبر: ۱۸۴۰۹۷
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را بشناسید
رویترز در مقاله‌ای به معرفی اجمالی تمام نامزد‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، ۱۰ جمهوری خواه آمریکایی به دنبال کسب نامزدی حزب خود برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ هستند در حالی که ۳ نامزد دموکرات در کنار آن‌ها رقابت می‌کنند. در اینجا به معرفی این نامزد‌ها می‌پردازیم:

حزب جمهوری خواه

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ ۷۷ ساله در حال حاضر درگیر چندین فقره اتهام کیفری است. بر خلاف تصورات، این اتهامات تنها باعث افزایش محبوبیت او شده و به او کمک کرده تا همواره در نظرسنجی‌ها پیشتازی چشمگیری در مقایسه با دیگر رقبای خود داشته باشد.

ترامپ به همراه ۱۸ تن از مقامات سابق، وکلا، دستیاران، کارکنان دفاتر انتخاباتی و اعضای محلی حزب جمهوری‌خواه متهمند که برای ایجاد تغییر در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در ایالت جورجیا دست به اعمال غیرقانونی زده‌اند. در این پرونده ترامپ با ۱۳ اتهام روبرو است.

علیه ترامپ سه پرونده قضایی دیگر نیز در جریان است. او در مجموع در این ۴ پرونده کیفری با ۹۱ اتهام روبرو است. سه پرونده دیگر در ایالت‌های واشنگتن، فلوریدا و نیویورک تشکیل شده‌اند.

او در یک پرونده دیگر به نگه داشتن اسناد محرمانه آمریکا بعد از ترک کاخ سفید متهم شده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این پرونده به ۴۰ فقره جرم از جمله نگهداری آگاهانه اطلاعات حساس دفاعی و مانع‌تراشی در اجرای عدالت متهم شده است.

پرونده دیگر علیه ترامپ، به تلاش او برای ابطال نتیجه انتخابات قبل از شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مربوط می‌شود. در این شکایت‌نامه که در آن ۴ اتهام مطرح شده ترامپ به جرایمی مانند توطئه برای فریب دولت و توطئه برای مانع‌تراشی در تأیید رئیس‌جمهوری جو بایدن توسط کنگره متهم شده است.

علاوه بر این‌ها ترامپ در ماه مارس به نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده تبدیل شد که به دلیل پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ و دستکاری اسناد تجاری با اتهامات کیفری مواجه شد.

او در دادگاه ۳۴ اتهام مطرح‌شده علیه خود در این پرونده را رد کرد. در این پرونده هر یک از اتهامات علیه ترامپ با محکوم شدن به حبس تا ۴ سال قابل مجازات است.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی‌های جدید که توسط وال استریت ژورنال انجام شده نشان می‌دهد به رغم مطرح شدن ۴ اتهام کیفری علیه دونالد ترامپ، وی همچنان نامزد پیشتاز در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ جمهوری خواهان است.

ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و برای دور نگه داشتن او از رسیدن به سمت ریاست جمهوری دانسته است. این در حالی است که تنها دو رقیب از میان رقبای جمهوری خواه ترامپ که در نخستین مناظره درون حزبی شرکت کرده بودند، اعلام کردند که اگر ترامپ در پرونده‌های خود محکوم شود، از او به عنوان نماینده حزب حمایت نخواهند کرد. همچنین این در حالی است که خود ترامپ در این مناظره حضور نداشت.

وی اعلام کرده بود که به دلیل پیشتازی در نظرسنجی‌ها نیازی نمی‌بیند که در این مناظره شرکت کند.

ترامپ وعده اعمال قوانین سختگیرانه‌تر مهاجرتی و محدودیت‌های بیشتر در تجارت با چین را داده است.

ران دیسانتیس

این جمهوری خواه ۴۴ که در حال حاضر فرماندار فلوریدا و اصلی‌ترین رقیب ترامپ است، در مورد برخی موضوعات اجتماعی همچون سقط جنین خود را در کنار ترامپ قرار داده است. اما بزرگترین اهداکننده برای کمپین انتخاباتی او اعلام کرده تا زمانی که دیسانتیس رویکردی متعادل‌تر اتخاذ نکند، پول بیشتری هزینه نخواهد کرد.

این در حالی است که نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد فرماندار فلوریدا اختلاف فاحشی با اصلی رقیب خود یعنی دونالد ترامپ دارد. کمپین وی اعلام کرده که قصد دارد در ایالت آیووا که نخستین رقابت برای تعیین نامزد در حزب جمهوری خواه برگزار می‌شود، ترامپ را متوقف کند.

مایک پنس

معاون سابق دونالد ترامپ که از ترامپ در جریان حمله طرفدارانش به کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ حمایت نکرد، ۶۴ ساله است و در تازه‌ترین اظهارات خود گفته بود که تاریخ ترامپ را برای این حمله پاسخگو خواهد کرد.

ویوک راماسوامی

کارآفرین و سرمایه گذار میلیونر آمریکایی تنها ۳۸ سال سن دارد و بدون هیچ گونه سابقه سیاسی، برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرده است. او طرفدار سرسخت ترامپ است و اعلام کرده ضمن عذرخواهی از ترامپ باید بگویم که من به کاخ سفید راه پیدا می‌کنم.

نیکی هیلی

فرماندار سابق کارولینای جنوبی و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد ۵۱ سال دارد و بر موضوع جوانی خود در مقایسه با ترامپ و بایدن و اینکه فرزندی از مهاجران هندی است تمرکز کرده است.

تیم اسکات

تنها سیاه پوست جمهوری خواه سنای آمریکا که بر اتحاد دوباره حزب خود تاکید کرده و همین امر به او کمک کرده تا دیدگاهی متضاد نسبت به ترامپ و دیسانتیس داشته باشد. این در حالی است که براساس نظرسنجی ها، اسکات ۵۷ ساله تنها ۱ درصد حمایت جمهوری خواهان را بدست آورده است.

آسا هاچینسون

فرماندار سابق آرکانزاس در ماه آوریل برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرد. هاچینسون ۷۲ ساله پس از طرح نخستین اتهام علیه ترامپ از او خواسته بود که از جریان انتخابات کناره گیری کند. وی در تازه‌ترین نظرسنجی هیچ حمایتی را در میان جمهوری خواهان بدست نیاورده بود.

کریس کریستی

کریستی ۶۱ ساله، که در ابتدا به کمپین ترامپ مشاوره می‌داد، اما پس از حمله به کنگره تبدیل به منتقد جدی ترامپ شد. فرماندار سابق نیوجرسی و دادستان فدرال حملات لفظی خود به ترامپ را افزایش داد. وی در تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده حمایت تنها ۱ درصد جمهوری خواهان را به خود اختصاص داد.

داگ برگام

برگام ۶۷ ساله برای دومین بار است که نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود. وی تلاش می‌کند تا خود را به عنوان محافظه کار سنتی با تمرکز بر اقتصاد و امنیت ملی نشان دهد. وی در تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده تقریبا هیچ حمایتی را در میان جمهوری خواهان بدست نیاورد.

ویل هارد

هارد ۴۶ ساله نماینده سابق کنگره آمریکا یکی از منتقدان سرسخت ترامپ است و جمهوری خواهی میانه رو و دومین نامزد سیاه پوست در رقابت بین جمهوری خواهان است.

دموکرات‌ها

جو بایدن

بایدن ۸۰ ساله مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست که بار دیگر برای شرکت رد انتخابات اعلام آمادگی کرده است. بایدن ۸۰ سال سن دارد و درصورتی که بار دیگر به ریاست جمهوری انتخاب شود در پایان دوره ریاستش ۸۶ ساله و مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا خواهد بود. این در حالی است که بایدن تاکنون با انجام حرکات عجیب و غریب و گاف‌های متعدد، سوژه بسیار خوبی برای به چالش کشیدن توانمندی‌های ذهنی و جسمی بوده است. یکی از بحث برانگیز‌ترین رویداد‌ها که سلامت ذهنی بایدن را به چالش کشید، دست دادن بایدن با فردی نامرئی در هوا بود. چنانکه تصور می‌شد فردی در مقابل او ایستاده و وی با او دست می‌دهد در صورتی که کسی مقابلش نبود.

در همین حال، براساس نتایج یک نظرسنجی ۶۰ درصد شرکت کنندگان معتقدند بایدن به لحاظ ذهنی برای انجام وظیفه به عنوان رئیس جمهور آمادگی ندارد.

نتایج نظرسنجی‌های جدید رویترز / ایپسوس نشان می‌دهد میزان محبوبیت عمومی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه جاری اندکی افزایش یافته و به ۴۲ درصد رسیده که این رقم از ماه مارس تاکنون بی‌سابقه بوده است.

رابرت کندی

کندی ۶۹ ساله، پسر سناتور رابرت اف کندی است که در سال ۱۹۶۸ درجیان یک رقابت انتخاباتی ترور شد. کندی به دلیل انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسیناسیون کرونا به دو سال ممنوعیت از فعالیت در اینستاگرام و یوتیوب محکوم شد.

ماریان ویلیامسون

نویسنده پرفروش آمریکایی که برای دومین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود. او در سال ۲۰۲۰ به عنوان نامزد جمهوری خواهان شرکت کرده بود، اما پیش از هر گونه رای گیری از رقابت‌ها کناره گیری کرد.

حزب سبز

کورنل وست

فعال سیاسی فیلسوف و استاد دانشگاه آمریکایی در ماه ژوئن اعلام کرد که حزب سومی را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌کند. وی قصد دارد به عنوان نامزد حزب سبز، به فقر پایان داده و تامین مسکن را تضمین کرده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->